DOBBELAERE-WELVAERT

Internethype vero & privacy

Hippe vogels hebben een nieuw sociaal netwerk gevonden. Uit het niets kwam Vero op, en in een paar luttele dagen werd de dienst overstelpt met inschrijvingen. Vero is nochtans niet nieuw, het sociale netwerk werd al gecreëerd in 2015.

Client:
Eigen productie
Onderwerp:
Artificiële intelligentie

De videoadvertentie van Vero is nochtans fantastisch gemaakt, en de premise ook: minder ruis, meer waarheid. Vero werd opgesplist in verschillende categorieen (muziek, films, vakantieplaatsen). Het delen van informatie zou veiliger moeten zijn, aangezien je een hele simpele selector krijgt met wie je iets wil delen: enkel je familie of hechte vrienden, of meteen je gansse followerlijst. Een beetje een mix tussen Facebook, Twitter en LinkedIn dus.

Ook muziek of films aankopen zou vlot moeten verlopen via het platform, bijvoorbeeld via Apple Pay. Maar sterker: de advertentie – toch gericht op vooral niet-juristen – zegt uitdrukkelijk geen enkele advertentie toe te staan. Wat betekent dat er geen algoritmes overuren draaien en er dus volgens hen niet aan data mining gedaan wordt. Niet nu, en ook nooit, beloven ze.

Hoe zit het met internethype & sociaal netwerk Vero? Privacyduivel of valt het allemaal nog mee?

© Alle rechten voorbehouden. Kopiëren op straffe van lichte juridische kletsen.